Altijd denk ik terug aan de fijne tijd dat ik op de VOS heb gewerkt. Aan de fijne sfeer, het samenspelen, het coöperatieve leren, het enthousiasme van de kinderen bij elk nieuw thema, Sinterklaas en kerst en alle andere verkleedfeesten, lieve briefjes krijgen van de leerlingen, de ruime speelplaats. De lieve collega’s, de momenten na schooltijd om nog even in de koffiebar nieuwe ideeën bij elkaar op te doen en lekker te sparren.

Altijd genoot ik van de lessen over de kriebelbeestjes, die ik met de kinderen van groep drie uit de sloot viste en die een tijdje in de klas mochten ‘logeren’. Ik genoot van de drukte op de gang bij het brengen en ophalen van de kinderen. De openingsmomenten waarbij iedereen uit volle borst meezong en danste onder leiding van Ina. Die heerlijke speelplaats. De eindeloze ontwikkelingsgesprekken tijdens het koffiedrinken met Rob na schooltijd. Eigenlijk genoot ik van alles op school.

Annemiek Esser, Leerkracht 2013-2018