In 1983 kwam ik als conservatorium-student in aanraking met de VOS, nadat ik al de pedagogische academie had afgerond.
Wat voelde dat goed op die school…
De band bleef, zeker met Francien Teunisse, en zo kreeg ik de kans om in 1984 daar als onderwijzer te mogen werken. In de ruim 8 jaar dat ik daar lesgaf, heb ik met name genoten van de muziek die samen met Marianne Hartwig een grote rol ging spelen in de school. Schoolkoor, schoolorkest, schoolconcerten, musicals… er was nog volop tijd voor, ook na lestijd. En wat een leuke herinneringen heb ik aan de bevlogen collega’s, de “niet zeuren maar werken”- sfeer in de school.

Vlieland heeft, vanwege de schoolkampen die ik meemaakte, mijn hart gestolen. Maar dat ene schoolkamp dat maandag startte en tot en met de maandag daarop duurde…en de volgende dag weer voor de klas. Ik was kapot.
Nog steeds ben ik een voorvechter van zingen in de klas, letterlijk en figuurlijk harmonie maken met de kinderen. Hopelijk is die tendens nog hoor- en merkbaar aan de Jagthuisstraat.

Martien Stoeten, Leerkracht 1984-1992